سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل شرکت | وکیل تجاری

نظر

قانون تجارت الکترونیکی مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی دارای 6 باب و 81 ماده می‌باشد. باب اول این قانون، مقررات عمومی این قانون را در برمی‌گیرد که مبحث اول آن «در کلیات» می‌باشد که دارای چهار فصل «قلمرو و شمول قانون»، «تعاریف»، «تفسیر قانون» و «اعتبار قراردادهای خصوصی» می‌باشد.

ادامه مطلب...

نظر

در راه‌اندازی یک ایده استارتاپی نیاز به تعدادی همکار دارید تا بتوانید ایده خود را به سرانجام برسانید. اگر قصد دارید که برای ایده استارتاپی خود با دیگران برنامه‌ریزی کنید لازم و ضروری است که در ابتدای امر تفاهم نامه همکاری تنظیم کنید. علت این امر اینست که در ابتدای کار اصولاً بین افراد روابط دوستانه‌ای وجود دارد ولی بعد از راه اندازی و درآمدزایی اختلاف‌نظرها آغاز می‌شود. این اختلاف نظرها موجب شکست ایده استارتاپی می‌شود. پس در ابتدای همکاری برای ایده استارتاپی لازمست که بین افراد تفاهم نامه همکاری تنظیم شود.

ادامه مطلب...

نظر

وکیل شرکت دارای وظایف تخصصی می‌باشد که فعالیت‌های نظیر تنظیم قراردادهای داخلی و خارجی شرکت‌ها، پیگیری امور مالکیت فکری شرکت‌ها، بررسی اسناد مالی شرکت‌ها، پیگیری امور ثبتی شرکت‌ها، وصول مطالبات شرکت‌ها، پیگیری امور بیمه‌ای شرکت‌ها، پیگیری امور مالیاتی شرکت‌ها، پیگیری امور گمرکی و بازرگانی شرکت‌ها، پیگیری دعاوی و اختلافات شرکت‌ها و مشاوره حقوقی امور درون و برون سازمانی شرکت‌ها در برمی‌گیرد.

ادامه مطلب...

نظر

شرکت باید نگهبانی داشته باشد که نگهدار وجدان شرکت باشد و باید به شرکت و مدیریت آن در هنگامی که قوانین رعایت نمی‌شود یا استانداردهای اخلاقی تجاری نقض می‌شود، هشدار بدهد. این نقش را وکلای شرکت می‌توانند به دلیل موقعیت حرفه‌ای، زمینه‌های فکری  و آزادی در اندیشه به خوبی انجام دهند. آنها باید به جای اینکه در مسیر سلسله مراتب کارکنان شرکت قرار گیرند جایگاه ویژ? مدیر ارشد داشته باشند.

ادامه مطلب...

نظر

ادبیات وکیل شرکت از سال 1950 شکل گرفت که تعداد زیادی مقاله در رابطه با دپارتمان حقوقی شرکت‌ها، مشاور حقوقی شرکت‌ها و مشکلات مرتبط با وکلای شرکت‌ها منتشر شد. اکثر این مقالات در ایالات متحده انتشار یافت.

ادامه مطلب...

«تعریف وکیل شرکت» با بیانات مختلف آمده است که برای نمونه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تعریف وکیل شرکت

الف-در اروپا اصطلاح انگلیسی بیشتر رایج در تعریف وکیل شرکت شامل دپارتمان قانونی شرکت «Company Legal Department» یا دپارتمان حقوقی شرکت«Company Law Department» است.
در ایالات متحده آمریکا اغلب از اصطلاحات «Corporate Legal Department» یا «Corporate Law Department» به کار می‌رود.

باید در نظر داشت که دپارتمان‌های حقوقی تنها برای شرکت‌ها وجود ندارد بلکه برای انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های کارگری نیز به کار می‌رود. همه موضوعات مربوط به دپارتمان‌های حقوقی شرکت‌ها مرتبط با سازمان‌هایی است که بطور مشابه سازماندهی شده‌اند و مشکلاتی همسان دارند.
ادامه مطلب...