سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل شرکت | وکیل تجاری

نظر

ادبیات وکیل شرکت از سال 1950 شکل گرفت که تعداد زیادی مقاله در رابطه با دپارتمان حقوقی شرکت‌ها، مشاور حقوقی شرکت‌ها و مشکلات مرتبط با وکلای شرکت‌ها منتشر شد. اکثر این مقالات در ایالات متحده انتشار یافت.



قبل از 1950 ادبیات وکیل شرکت به صورت حرفه‌ای شکل نگرفته بود. بعد از 1950، تقریباً تمام مقالات توسط رؤسای دپارتمان‌های حقوقی نوشته شد. انتشارات انجمن حقوقی آمریکا در رابطه با وکیل شرکت مقالاتی را چاپ کرده است. علت اصلی این کار انجمن حقوقی آمریکا اینست که اعتبار حرفه‌ای و نقش وکیل شرکت در جامعه حقوقی را مشخص کند.آنها بسیار ماهرانه و با دقت مشغول به کار حقوقی بودند. نوشته‌های دپارتمان خانه مشاوره حقوقی یکی از بهترین تلاش‌های کارمندان آمریکایی در این رابطه بوده است.

با وجود اهمیت دپارتمان‌های حقوقی در بیشتر شرکت‌های اروپایی تنها چند نشریه(مخصوصاً در هلند و بلژیک) با این پدیده سروکار داشتند. در 13 تا 16 دسامبر 1967 میلادی، دانشگاه لیژ بلژیک کنگره‌ای با حدود 200 شرکت کننده در رابطه با وکیل شرکت برگزار کرد. اسناد آماده شده در این سمینار توسط دانشگاه لیژ در سال 1968 منتشر شد. یکی از نتایج ارزشمند این سمینار این بود که سازمان‌هایی در بلژیک و فرانسه با عنوان وکیل شرکت شکل گرفت.

این نمونه‌ها به وکلای شرکت‌های اروپایی نشان داد که برای آنها لازم و ضروری است نقش‌‎شان در شرکت‌های تجاری و در حرفه حقوقی‌‌‌‌شان به رسمیت شناخته شود و باید نقش‌ آنها به عنوان مشاور حقوقی شرکت‌ها تعریف شود.